St. Hallvards Bryggeri Campingpils

St. Hallvards Bryggeri
Campingpils

©Lasse L

Pilsner 4,7% 0,33l kr. 42,90 (Gulating Grünerløkka Gulating Oslo Sentrum)

Farge: Lett disig, gyllen med stort, fint hvitt skum

Aroma: Lys malt, sitrus, gress, sirup og noe søtlige, florale toner

Smaker: Igjen er det lys malt, sitrus, gress, barnåler, lys sirup, stenfrukt og florale toner.
Kremete munnfølelse med fin sødme og markant humlebitterhet gjør den til en frisk og fin pilsner med en galant, tørr avslutning.

Campingpils er for campingen året rundt, ikke bare en sommerøl. Her har St. Hallvards truffet pilsnerånden min for jeg var litt skeptisk, som jeg er til stort sett alle «sommerpilsnere».
Kanskje den traff godt fordi det var endel elementer som minte meg om Taffel-ølet deres, som er en synd og skam at den ikke fikk lengre levetid.
Med enkelt og fint design burde Campingpils bli rasket med fra butikkhyllene rett som det er. Jeg kommer iallefall til å ha noen kalde liggende i strandkanten gjennom sommeren

 


Les også:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg