Bestilling, tillegg, spesial og basis? Vinmonoplet sine utvalg forklart!

 

Det er mye snakk om Vinmonoplet sine forskjellige utvalg, men det er ikke alltid lett å holde styr på hvilke utvalg man finner i butikk, på nett eller må søke om spesielt.
Her er en liten oversikt som forhåpentligvis hjelper.

 

Basis- og partiutvalget

Basis- og partiutvalget består av produkter innkjøpt av Vinmonopolet, samt produkter som har kvalifisert seg gjennom tilfredsstillende salg fra bestillings- eller testutvalget.
Nye produkter i basisutvalget er garantert salg i 12 måneder (introduksjonsmåneden + 11 måneder).

Partiutvalget er produkter som kjøpes inn i et begrenset kvantum. Disse produktene listeføres til partiet er solgt ut.

Bestillingsutvalget er varene som kan bestilles enten via butikk eller på vinmonopolet.no.

Bestillingsutvalget er etablert for å fange opp det tilbudet av produkter som grossistene har på lager i Norge, men som ikke tas opp i basis-, parti- eller testutvalget.

Tilleggsutvalget består av øvrige produkter som grossistene kan tilby. Produkter i tilleggsutvalget listeføres ikke i nettbutikken, men kan velges ut til å være lagerført i enkelte butikker via butikkens lokale sortiment.

 

Spesialutvalget

I +ØL-butikkene lanseres det nyheter hyppig, hele 12 ganger i året, og 6 av disse er såkalte spesialslipp. Målet er at kundene alltid skal finne noe nytt i hyllene. Produktene som lanseres i spesialbutikkene skal være av eksepsjonelt høy kvalitet, varene er ofte tilgjengelig i små partier, de er nyskapende og svært etterspurt i markedet.

Varer i spesialutvalget kan kjøpes eller bestilles for henting i de spesialbutikkene som har varen på lager. Noen varer kan bestilles for henting hos Posten/post i butikk eller for levering på dør der dette tilbys

Vinmonopolets butikker med ekstra stort øl-utvalg:

Oslo City
Oslo Storo
Oslo Aker Brygge
Drammen
Bergen Storsenter
Sandnes Kvadrat
Trondheim Bankkvartalet
Ålesund Moa
Tromsø Langnes
Molde
Kristiansand Lillemarkens
Bodø City Nord
Asker
Lillehammer

 

All informasjonen er skamløs bruk av en teknikk jeg lærte i en sommerredaksjon for mange år siden, viden kjent som “klipp og lim”.
Kilde, originaltekst og mer utfyllende tekst om innkjøpsprossessen finner du på her på Vinmonopolets sider

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg