Nøgne Ø Inappropriate Gardening

Nøgne Ø
Inappropriate Gardening

Cucumber Farmhouse Ale   6,5%   0,5l  kr. 59,90

©Lasse L

Farge: Matt, lys gyllengul med tett, hvitt skum

Aroma: Syrlig av agurk, sitronskall, mynte og hint pepper. Minner litt om agurksalat med lys eddik for så å utvikle seg til mer fruktig mot sitronskall og mynte.

Smaker: Fruktig og lett funky toner. Lys malt, floralt med mynte og sitrus i spissen. Noe agurk i ettersmaken, men ikke veldig mye. Tørr i avslutningen, men frisk, fruktig og fin bitterhet. Der aromaen befant seg rundt bollen med agurksalat, er smaken friskere rundt et spill med sitrus, urter og lett funky saison gjær.

Så kan man rynke på nesen av agurk i øl, men den merkes mer i nesen enn i munnen. Mynte er ikke en favoritt hos meg, så urten skurrer mer enn grønnsaken for min del, men jeg tror den passer meg bedre med mat og ikke bare som tørstedrikke. Muligens et øl man enten elsker eller hater, men et øl man burde forsøke til sommermaten.

Utvilsomt et sommerøl og på tallerkenen ser jeg for meg klassikeren laks, agurksalat og Sandefjordsmør.
Lette salater og sjømat er også fin følgesvenner og skal du ha noe klart i glasset er en Gilde Sommeraquavit nok til å fullføre sommerfølelsen.

 

Under pandemien vil jeg daglig legge ut anmeldelser om en norsk håndverksøl på bloggen

Les også:

2 kommentarer
      1. Gudene vet hvorfor den ligger uten med Tiger Trippel…
        Begge bildene (et i saken og et som legges ut som illustrasjonsbilde med linken) er Inappropriate Gardening, men ser linken din ha Tiger Trippel.

        Må høre med blogg.no sin tekniske avdeling

        Takk for tilbakemelding (og med over 600 klikk på saken, ville nok noen andre ha sett dette når den kom ut, så noe må ha skjedd underveis).

        Lasse L

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg