MonkeyBrew Demon Box 2020

MonkeyBrew
Demon Box 2020
Bourbon Barrel Aged Imperial Stout 11% 0,375l kr 179,90

©Lasse L

Farge: Sort med fint, beige skum

Aroma: Bourbon og røstet malt i starten, samt kaffe, bitter sjokolade, vanilje og mørke bær med snev av lakris i bakgrunnen

Smaker: Har veldig fatpreg som gjør at kroppen kan føles litt tynn før den lunes og åpner seg mer opp. Viktig å få denne temperert, ja kanskje la den ligge til juletider for å la noe av fatpreget dempe seg litt.
Det er røstet malt, kaffe, tørket frukt, mørke bær, bitter sjokolade, kokos, lakris og lær under de tydelige smakene tilført fra bourbonfatene; vanilje, lys sirup, krydder og eik.
Demon Box er ørlite grann for skarp i smakene fortsatt for å få helt toppkarakter, men jeg er ganske sikker på at den vil avrundes litt og bli enda bedre om et år eller to

Ølet har ligget 9 måneder på bourbonfat fra Garrison Brothers, Woodford Reserve og Buffalo Trace


Lasse L 9/10 Untappd 4,22

Jørn Idar sendte meg på polet (Theresesgate, Oslo) for å finne en fatlagret godsak. Jeg var ikke vanskelig å be. Jeg betalte og han Vippset meg pengene tilbake. 

 

Les også:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg