Mjøderiet Høytid

Mjøderiet
Høytid

©Lasse L

Mjød (Metheglin) 12.3% 0,75l kr 288,80

Farge: Klar, lys gyllen

Aroma: Herlig hylleblomst, noe sitron, floral honning og snev av pære

Smaker: Frisk og fruktige smaker av hylleblomst og eple med sitron som kommer snikende inn og rundes av med lette, florale honningtoner.

Perlende karbonering.

Aldeles nydelig om du liker hylleblomst og her er jeg en stor fan! Det er krispe toner fra hylleblomst, sitron og eplemost før en myk og fin honning runder det litt av, men smaken holder seg godt og lenge.
Det kommer mer preg mot ferskpresset eplemost når den blir litt varmere i glasset og det fungerer fint, men den skal nok helst drikkes kald.

Jeg er absolutt ingen champagne-mann. Jo dyrere champis, jo verre blir hodepinen. Og her snakker vi ikke mer enn et halvt glass heller. Cava og Asti (ja, jeg vet) kan funke, men helst ikke.
Høytid fra Mjøderiet derimot, den kan jeg få i glasset ved hver anledning noen vil prekke på meg champagne. Og jeg kan så absolutt drikke den uten å bli tilbudt champagne også.

Karboneringen holdt seg overraskende godt med «korking» til dagen derpå

 

Les også:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg