Veien videre

Kjære, vakre følgere!

Jeg vil bare fortelle litt om veien videre, da noen har lurt litt på hvorfor det er endel inaktivitet knyttet til bloggen den siste tiden.
Det er i hovedsak to faktorer som spiller inn:
For det første er pandemien er ferdig og behovet for å fremsnakke norsk håndverksøl hver dag har avtatt da man igjen kan løpe fritt mellom ølhyller i butikkene, og for det andre så forsøker vi nå på å få Ølportalen opp og gå igjen.

Dagens norske håndverksøl/-mjød/-cider vil fortsatt komme, men ikke like hyppig som under pandemien. Da Rolv Bergersen fra Bergen Beer Blog og jeg bestemte oss for å kun skrive om norske håndverksøl under pandemien, trodde hverken han eller jeg at det skulle vare så lenge. Eller koste så mye. Siste er selvfølgelig mye min egen “feil” da jeg kanskje ble for entusiastisk med daglige omtaler. 521 innlegg, over 600 øl på 700 dager hvorav over 90% er betalt for av egen lomme (i motsetning til hva ganske mange har trodd), så hardet kostet kanskje litt mer enn det smakte innimellom, men Jebus, det har vært gøy også!

Med ‘Dagens norske håndverksøl’ har jeg fått pustet liv i ølgruppen Ølsmaking på Facebook igjen, som var en side hvor alt mulig fjas og enkle bilder etc ble slettet om det ikke kom en omtale. Ingen proff smaksomtale, men iallefall et forsøk, der “digg” er laaaangt ifra nok.
Nå lever den gruppen sitt eget liv og behovet for å ‘mase’ mer for å gi den liv, er ikke nødvendig, da flere nå bidrar regelmessig (selv om det sklir litt ut med at folk poster arrangementer, kun bilder etc, men det får admins ta et tak for at det ikke sklir ytterligere ut, da det er noen hundre ølsider som tillater nettopp slikt).

Så da ble det fokus mot Ølportalen. Landets eldste samling av ølbloggere som skriver på en felles side for ølentusiastenes leseglede. Jeg har vært heldig som har hatt mulighet til å levere mange saker i starten, men det vil etterhvert avta når det blir tilbake til ny jobb som kjøkkensjef ved Oslo K fra april. Men da håper vi jo at flere vil være med på å lage saker, artikler, innlegg og omtaler, samt at bryggeriene blir flinkere til å promotere seg selv, slik at vi har enkle saker å dele for de.

Så bloggen i seg selv vil ha litt liv nå og da, Hva skjer i øl-Oslo? og polsmakinger feks vil komme tilbake, mens FB-siden vil ha oppdateringer litt oftere når jeg husker å dele saker fra Ølportalen. Og strander det prosjektet, så vil jeg nok fortsette på egen blogg istedet for….

Tusen hjertelig takk for å ha fulgt med til nå!

mvh,

Lasse L

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg