Monkey Brew Trilobite Apricot

Monkey Brew
Trilobite Apricot

Surøl 7% 0,375l kr. 119,90

©SiriSD

 

Farge: Tåkete oransje med fint, lyst skum

Aroma: Massive toner av aprikos over eik, yoghurt og litt funky på slutten

Smaker: Igjen er det massive aprikostoner som danser over smaksreseptorene. Noe sitrus, naturell yoghurt, eik og bakepulver. Det er skjønn harmoni mellom fruktig aprikos, syrligheten og funk fra de fabelaktige bakteriekulturene som Monkey Brew har samlet og eikefatene som ølet har fått godgjort seg på. Sprudlende og friske dråper i verdensklasse!

Jeg har sagt det før og sier det gledelig igjen; noen ganger får man et øl hvor man bare stopper opp, ser på glasset, tar en ny slurk og bare smiler. Trilobite er et sånt type øl for meg. Og ikke bare aprikos-versjonen.

Den første batchen var noe bryggeriet kun tok med på festivaler og med min innstendige masing om påfyll i glasset gjorde at bryggeriets utsendte vurderte å ta med seg resten av flaskene på pauserommet når jeg skulle avløse han for noen minutter på Molde ølfestival ifjor.
Han lot de stå, til min og andres store glede, for jeg delte ut smaksprøver så stolt som at jeg hadde laget herligheten selv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg