Hogna Brygg Misty Mountain Tops

Hogna Brygg
Misty Mountain Tops

NEIPA 6% 0,44l kr 79,90

©Lasse L

Farge: Tåkete, dyp guloransje med lyst gult skum
Aroma: Bitterhet fra grapefrukt, appelsinmarmelade, sydhavsfrukter og sitrus
Smaker: Lett kremete og søtlig, men restriktiv bruk av laktose her. Det er mandarin, mango, papaya, melon, fersken, stenfrukt og lett bitterhet mot appelsinmarmelade.
Det kommer mer anslag av aprikos og søte multer når den lunes litt.

Gjengen på Singsås har vært dyktige bryggere i lang tid, men de har virkelig slått på stortromma de siste par årene. Med Bonsak malt på laget, har man selvfølgelig fått et lite forsprang når det kommer til fruktige Ipa’er pga deres Fruktopia-malt.
Misty Mountain Hops finnes i butikkstyrke i gode ølbutikker og er absolutt å anbefale av øl i butikkstyrke, mens Misty Mountain Tops er noen få prosent mer, finnes på polet og gir et litt annet smaksbilde.
Syns MMHops var veldig god, men tror jeg må smake begge samtidig om jeg ble tvunget til å kåre en vinner. Heeeeelt frivillig… 😉

Lasse L 8,5/10 Untappd 3,86

 

Les også:

PS! Jeg har IKKE betalt for denne ølen. Min venn tok den med når vi hadde ølsmaking og derfor har det seg slik at jeg ikke kan skrive at jeg har kjøpt denne ølen.
Min venn har heller ingenting med Hogna Brygg å gjøre, faktisk så er Terje ganske lite glad i trøndere, eller jævla barte-Sam, som han kalle de. Usikker om dette gir utslag for hans ratinger, men det må dere strengt tatt ta opp med han.
Siden det er en misfortåelse ute og går med at man MÅ gi ekstra gode karakterer på øl man ikke har kjøpt selv, må jeg bare påpeke at noen har integritet og kan være ærlige selv om man har fått ølen, slik jeg nå har gjort 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg