Lokalbrygg Julekalender 2021

©lokalbrygg.no

Noen kan bare ikke motstå fristelsen. Åpne flere luker enn dagens i julekalenderen.
Kriblende fingre lirker litt i neste dags luke «bare for å ta en titt». Noen åpner flere om gangen. Andre åpner kalenderen i skjøtene, slik at lukene er inntakt, men innholdet bak er smuglet ut og fortært før morgenkaffen er sjenket den 7. desember.

Jeg er egentlig ganske flink. Jeg liker en liten godbit hver dag. Og glemmer jeg det en dag, har jeg to godbiter til en annen dag.
Men så har jeg en jobb å gjøre i tillegg. Jeg skal tross alt skrive om denne kalenderen og det er livsviktig at jeg åpner alle lukene og smaker på innholdet før desember. Det samme gjelder for smågodtkalenderen jeg kjøpte, om noen spør…

Lokalbrygg.no har flere julekalendere tilgjengelig, men jeg tar for meg deres hovedkalender som emminente Jørn Idar Almås Kvig har jobbet frem. Jørn Idar er viden kjent som ølelsker, kokk, øl- og matbok forfatter og driver bloggen Høyt Skum. Han har også utmerkelsen Årets Ølhund fra 2014, som han fikk som medgründer av Ølportalen.

De har satt sammen en kalender med hele 23 forskjellige bryggerier, hvor det er hele 17 forskjellige ølstiler og halvparten av ølene er unike for denne kalenderen. Og når jeg sier at Jørn Idar og Lokalbrygg har satt sammen denne kalenderen og ølene er unike, så har ølmannen vært med å kvernet pepper, pitchet gjær og skuffet malt til noen av ølene som er med. Imponerende involvert i samtlige faser av julekalenderen!

@lokalbrygg.no

Og her er det enda et pluss, på boksen finnes en QR-kode, hvor man får en digital julekalender med ‘på kjøpet’. Det blir daglige videosnutter med bryggerne som forteller litt om seg selv og om ølet de har med i kalenderen.
Her er det lagt ned mye arbeid og kjærlighet i kalenderen.
Dette er også tilgjengelig i julekalenderen med Arne Hjetnes – ja, han fra Gutta på tur- men den har ikke like eksklusiv som hovedkalenderen.

Dette gjenspeiles i ølet også. Her er det noe for enhver smak. For den nyskjerrige, den som liker å utfordre smaksløkene, for hobbybryggeren som søker ny inspirasjon og for ølentusiasten.
Her er en kalender ølnerden kan dele med sin bedre halvdel eller venner som innimellom våger å velge annet enn industripils.
Kalenderen som dytter nesen flat mot vinduet av barnlig nysjerrighet til den vidunderlige verdenen av håndverksøl.

Klassiske juleøl, pils, märzen, bayer, brown ale, ESB, surøl, stout, milkshake Ipa og wit er bare noen av stilene og man finner både belgisk gjær og kveik i andre stiler.
Med bryggerier som Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Amundsen, Bådin og Ægir i tillegg til Lofotpils, Jåttå, Lysefjorden, Humbrygg og St. Hallvards er hele landet godt dekket.

Dette beviser igjen at norske bryggerier mesterer de klassiske ølstilene og det ligger like mye kjærlighet i disse, som det gjør i de nyere og kanskje mer populære stilene man ser topper listene.
I tillegg er det bokser i 33cl, 44cl og 50cl i kalenderen. Litt mer øl noen dager, er sjelden feil.

Og for den reisende ølnerden, så er esken robust og med skillerom, slik at den har beskyttelse og i tillegg får med store 0,5 bokser, så alt du trenger er reiseveske som tar esken og du har veldig enkel pakking av 24 øl på hjemveien (og kan nyte en øl og le av dine venner som pakker inn ett og ett øl i bleier, plastposer og bobleplast. Du pakker ferdig på ett minutt!).

©lokalbrygg.no

Kalenderen inneholder mye gode øl hvor en julepils, en sjokoladestout, en humlet liten ting, en kveika bokk, en multe-milkshake Ipa (mer en pale ale, men lell) og ikke minst Kokkens juleøl utmerket seg ekstra hos meg.

Kalenderen kommer i posten og det tok tre dager fra jeg bestilte den, til den var ankommet mitt lokale post-i-butikk-kontor.

Man bestiller Lokalbrygg Julekalender her (og om man vil sjekke ut Arne Hjeltnes sin, så er linken til den her) og følger instruksjonene.

Pris 1399.-

 

 

Les også:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg