Nøgne Ø Inappropriate Gardening 2

Nøgne Ø
Inappropriate Gardening 2
Cucumber Farmhouse Ale 6,5% 0,5l kr 49,00

©Lasse L

Farge: Matt, lys gyllengul med tett, hvitt skum

Aroma: Frisk og fruktig av lyst malt, høy, agurk, sitronskall, urter, mynte og hint av hvitt pepper.

Smaker: Lyst malt, agurk, fuktig høy, lett tropisk, eple, samt grønne, florale toner med mynte og urtepreget sitrus i spissen, samt noe hint mot dill og koriander også. Noe søtlig appelsin er det også i bakgrunnen. Enkel bitterhet som kommer fra Motueka, Sorachi Ace og Wai-iti humlene.
Ligger mellom en saison og et hveteøl, men med innslag av både urter, fruktig kveik og agurk som leder IG2 inn i et likedant elsk/hat-forhold som forgjengeren.

Jeg syns det er litt mer frisk agurk enn den første versjonen, men den er fyldigere, rundere og ikke så syrlig som den forrige, som hadde mer agurksalat-preg enn frisk agurk, slik denne har.
Så kan mange sikkert rynke på nesen av agurk i øl, men dette burde prøves som en matøl, om man er veldig skeptisk til dette som tørstedrikke.
Mynte er ikke en favoritt hos meg, så urten skurrer mer enn grønnsaken for min del, men jeg tror den passer meg bedre med mat og ikke bare som tørstedrikke. Muligens et øl man enten elsker eller hater, men et øl man burde forsøke til sommermaten. For 49 kroner er det vel verdt forsøket.

Utvilsomt et sommerøl og på tallerkenen ser jeg for meg klassikeren laks, agurksalat og Sandefjordsmør. Eller bytte ut agruksalaten med smørdampet kål.
Lette salater og sjømat er også fine følgesvenner.

Lasse L 8/10 Untappd 3,22

 

Les også:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg