Henry & Sally’s har fått ny manager

 

Noel Heath har tatt over som manager på Mikkeller-baren Henry & Sally’s i Oslo.
«Jeg ønsker å forbedre dialogen med kundene, få til en mer jovial stil på stedet og holde ølmenyen interessant og levende for alle» slår han fast.

 

Mannen fra Macclesfield i Nord-vest England har allerede vært i Norge noen år. Først i Namsos før han flyttet videre til Trondheim, hvor han jobbet på Den gode nabo og Antikvariatet. Begge gode ølsteder ved Nidelvens bredder.

 

Heath startet hos Henry & Sally’s allerede i slutten av oktober og har allerede kommet godt i gang med arrangementer og spenstigere øl-innkjøp. «Mikkeller HQ har vært supre med sin støtte, konstant ønske om å hjelpe til og ikke minst viljen til å sende noe av det beste ølet de har tilgjengelig» forteller Maxonianen (en person fra Macclesfield, må vite).
Uken som kommer markerer også 1-års jubileet for puben den 17. november. Årsdagen blir feiret i en hel uke med forskjellige øl-arrangementer og spennende øl på både fat- og flaske/boksmenyene.

 

 

«Målet mitt med å ta denne jobben er å gjøre Henry & Sally til et morsomt og levende sted å henge, slik at kundene skal føle seg verdsatt og kjent mens de nyter godt øl i en fantastisk atmosfære. Det er en etos som alle store britiske puber viste da jeg vokste opp i Macclesfield og Manchester» sier han stolt. Den britiske pubkulturen som omfavner den sosiale delen av det å drikke godt øl, står sterkt hos Heath. Det britiske ølet vil nok også få sin plass hos Mikkeller sin bar i Oslo med engelskmannen ved tappekranene, men han vil også ha fokus på norsk håndverksøl.

 

«Jeg håper virkelig at folk vil komme og sjekke ut stedet, eller at folk som en gang har besøkt, kommer tilbake. Det er min jobb å få det til og jeg skal jobbe baken av meg for å gjøre Henry & Sally’s til en av de beste håndverksølbarene i Oslo» forteller han alvorlig før han lyser opp, smiler og kommer med en oppfordring «Kom si hei, da vel! Du treffer meg i baren!»

 

 

Jeg skrev om Henry & Sally’s før de åpnet ifjor.

Henry & Sally’s på Facebook og Untappd

Ølmenyen til H&S ligger også på Mikkellers nettsider.

 

Fotokreditt: Noel Heath og Mikkeller

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg