AB InBev eier åtte av de ti mest verdifulle globale ølmerkene

Corona er “verdens mest verdifulle ølmerke”, ifølge markedsundersøkelsesfirmaet Kantar sine siste rangeringer, med syv andre merker eid av AB InBev blant de topp ti best rangerte.

Det London-baserte markedsundersøkelsesfirmaet Kantar har offentliggjort sin årlige BrandZ globale rangering, og anerkjenner Corona som verdens mest verdifulle ølmerke. Kantar sitt BrandZ Most Valuable Global Brands Report er en rangering av verdens sterkeste og mest verdifulle merkevarer, sektorledere og merker verdt å følge med på.

 

Med en verdi på mer enn $19 milliarder har Corona blitt det mest verdifulle, globale ølmerket på grunn av økende vekst spesielt i voksende markeder som Brasil, Kina, Sør-Afrika, samtidig som det opprettholder sin sterke posisjon i USA og Mexico.

Corona, eid av det multinasjonale selskapet AB InBev, har også for første gang gått inn i Kantar Top 100, som rangerer de mest verdifulle selskapene på tvers av alle bransjer.

Ifølge rapporten som rangerer de mest kjente og verdifulle merkevarene i verden, tilhører åtte av de ti mest verdifulle globale ølmerkene Anheuser-Busch InBev. Corona, samt Budweiser, Brahma, Michelob Ultra, Bud Light, Skol og Stella Artois er alle i AB InBev sin portefølje, i tillegg til Modelo, som nylig tok over som mestselgende øl i USA.

Verdens mest verdifulle globale ølmerker, ifølge KAndar

1. Corona
2. Budweiser
3. Heineken
4. Modelo
5. Brahma
6. Michelob
7. Bud Light
8. Skol
9. Guinness
10. Stella Artois

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg