Berentsens Mango Ipa

Berentsens Brygghus
Mango Ipa

Ipa 4,7% 0,33l kr 41,90 (lokalbrygg.no)


Farge:
Uklar, dyp guloransje med offwhite skum
Aroma: Maltekstrakt, mørk sirup, iskjeks, vanilin og søt mango
Smaker: Her var det en litt dypere maltbase enn man forventer av en 4,7% Ipa, men den er ganske søt, mye vanilin og kjeks. Så mye så at jeg heller ville kalt den en session milkshake mango Ipa.
Det er mye assosiasjoner til krones-is (uten sjokolade eller jordbær) med sin lett kremete, søte iskrem i kjeks-oreg. Og så enser man noe mangoessens før den blir lett bitter i avslutningen med toner mot pomelo.

Selv om beskrivelsen kanskje ikke er veldig flatterende, så er det vanskelig å sette ned glasset. Jeg ville nok heller gått for vanilje-Ipa, enn mango Ipa for å beskrive ølet, og med det aldri trodd jeg ville ønsket meg en boks til og en varm dag i solveggen, men det har jeg.
Kan trygt si dette er en elsk eller hat-øl

Lasse L 7,5/10 Untappd 3,28

 

Les også:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg