Øl- og matboka

Hva er vel en bedre måte å starte en blogg på,
enn å ydmykt skryte hemningsløst av at navnet mitt står i en bok?

Boken er den splitter nye “Øl- og matboka. – En guide til øl og mat” fra Front forlag.
Herligheten er ført i pennen av Jørn Idar Almås Kvig, som for øl-fantaster er kjent som mannen bak bloggen Høyt skum (www.hoytskum.com), grunnlegger av Ølportalen (www.olportalen.no) og Beer Entusiast, som driver primært med ølimport.

Dette er en fabelaktig bok, som jeg er heldig nok til å kjenne ikke bare forfatter, men mannen bak de utsøkte bildene – fotograf Kai Øveraasen – samt kokkene bak bildene, fra min gamle arbeidssted Cafe Christiania.
Nå har det seg slik at når jeg debuterte på radio som kåsør hos Søstrene Sisters på RadioNova, ville daværende sous-chef på Cafe Sorgenfri at jeg nevnte navnet hans, så da får jeg også nevne Cafe Christianias eminente kjøkkensjef Svein Magne Lægran når jeg debuterer på blogg.no også.

Historien om øl, oppskriftene og bildene får en allerede godt bereist øl-kokk til å skrangle med kopper og kar, for å gjøre et dypdykk ikke bare i egen ølkjeller, men i bokens vide spekter av informasjon og veiledning.

Er du eller har en øl- og matinteressert person du vil glede, er dette absolutt boken for deg.
Og dette kommer, som alt annet i denne bloggen, rett fra hjertet.
Dette er ingen salgsjippo, vennetjeneste eller lignende.
Jeg er for glad i øl og mat til å kunne gå på kompromiss med min egen kunnskap og stolthet for å promotere noe jeg virkelig ikke stod bak selv.
Ølutvalget i boka er til gjengjeld ikke preget av sortimentet fra Beer Entusiast, så ikke en dobbel ølbrosjye fra forfatteren, men en god og geniun guide til hva du kan prøve, eller utforske selv.

GOD BOK!

 

Jørn Idar Almås Kvig

Øl- og matboka  -En guide til øl og mat

ISBN 9788282602983

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg